Vil gi andre ansvaret for å markedsføre Norge

Ifølge Finansavisen jobber sterke krefter i reiselivsnæringen for at andre enn Innovasjon Norge skal få ansvaret for å markedsføre Norge.

0

Nylig møtte næringsminister Monica Mæland (H) flere ledere i norsk reiseliv, der dette var en av sakene som ble tatt opp. Idag har Innovasjon Norge et årlig reiselivsbudsjett på 320 millioner kroner, for blant annet å drive kampanjen Merkevaren Norge.

Men effekten uteblir, mener flere norske reiselivsaktører, som har redusert sine markedsmidler til felleskampanjer med Innovasjon Norge.

Color Line har for eksempel helt kuttet ut Innovasjon Norge, og Forum for Reiseliv, som representerer de største reiselivsaktørene, konkludert nylig på et styremøte at markedsføringen av Norge må legges til en separat organisasjon.

Del.

Om forfatteren

Redaktør, REIS [email protected]

Kommentarer er stengt.

The travel news MAGAZINES!

  • Om Oss

    TRAVELNEWS

    Travel News er en uavhengig og kritisk formidler av informasjon og kunnskap for alle deler av reiselivet. Vi konsentrerer oss om næringslivsjournalistikk og følger betalingsstrømmene i bransjen.

    Travel News formidler stoff om reisebyråer, fly, hotell, charter og turoperatører, rederier, leiebil og alt annet som har sin naturlige plass i reisebransjen.

  • TIPS OSS

    captcha

  • Flickr-Bilder