Sri Lanka satser på Norge

Antallet norske turister til Sri Lanka økte med 30 prosent i fjor sammenlignet med 2014. En workshop i Oslo 9. september i regi av landets turistmyndigheter håper man skal øke tallet ytterligere.

0

Førstkommende fredag på Grand Hotel i Oslo skal 30 aktører fra Sri Lankas turistindustri utforske potensiale i det norske markedet, og benytte anledningen til ytterligere å øke kjennskapen til det populære reisemålet blant norske operatører.

Initiativet fra landets turistråd, Sri Lanka Tourism Promotion Bureau, gir norske reiseaktørene og -firmaer muligheten til å møte srilankiske hotelleiere, turarrangører, flyselskaper og andre for å lære mere om det allsidige reisemålets mange muligheter.

Det anerkjente reisemagasinet Conde Nast Traveler har for øvrig Sri Lanka på andreplass blant de 16 beste reisemålene i 2016. Også Lonely Planets «Dream Trips»-magasin har utnevnt Sri Lanka som et av årets heteste reisemål.

Sri Lanka er ifølge kjennerne et reisemål både for familier, aktive reisende og naturelskere. Her kan man kombinere safari blant ville dyr, utendørsopplevelser, avslappende strandferie og noen av verdens eldste, historiske byer.

Reklamen sier videre at naturen der er like storartet som curryen er sterk, og i de tettgrodde regnskogene venter ruiner fra tidligere sivilisasjoner på å bli oppdaget. Landet byr også på flotte safariopplevelser blant ville dyr, og er man heldig får man oppleve både elefanter, leoparder, bøfler og mange andre dyr på én og samme safaritur.

Her skjer det: Fredag 9. september 2016 kl. 11.15 (til ca. 14.15) på Grand Hotel Oslo. Påmelding kan skje på e-post til mah@related.dk.

Del.

Om forfatteren

Bjørn Moholdt

Kommentarer er stengt.

The travel news MAGAZINES!

  • Om Oss

    TRAVELNEWS

    Travel News er en uavhengig og kritisk formidler av informasjon og kunnskap for alle deler av reiselivet. Vi konsentrerer oss om næringslivsjournalistikk og følger betalingsstrømmene i bransjen.

    Travel News formidler stoff om reisebyråer, fly, hotell, charter og turoperatører, rederier, leiebil og alt annet som har sin naturlige plass i reisebransjen.

  • TIPS OSS

    captcha

  • Flickr-Bilder