Slik deler nordmenn sine høstferie-opplevelser

Turene våre denne høsten blir først og fremst dokumentert på Facebook, dernest på Snapchat.

0

72 prosent av alle nordmenn har planer om å reise bort enten i høstferien eller i en eller flere helger i høst. Det viser en gallupundersøkelse som TNS Gallup har gjennomført blant 1114 nordmenn over 18 år på oppdrag for NHO Reiseliv.

– Sosiale medier er en gavepakke til reiselivet. Det motiverer bedriftene til å hele tiden stå på for å gi gjestene de beste opplevelsene. Når gjester så deler positive opplevelser, er det den mest troverdige formen for reklame som finnes, sier NHO Reiseliv-direktør Kristin Krohn Devold.

Undersøkelsen viser at Snapchat er den aller mest foretrukne kanalen for nordmenn i alderen 18-29 år, tett etterfulgt av Instagram. Facebook brukes i størst grad av nordmenn i aldersgruppen 30-44 år. Facebook er også mest populært blant nordmenn i aldersgruppene 45-59 og 60 +.

De som har tenkt seg på ferie i høst, er også spurt om de har tenkt å dele sine høstopplevelser på sosiale medier.

Slik svarte de:

Ja, Facebook: 28 prosent

Ja, Snapchat: 20 prosent

Ja, Instagram: 17 prosent

Ja, blogg: 1 prosent

Ja, Foursquare: 0 prosent

Ja, Twitter: 0 prosent

Nei, ingen av disse: 41 prosent

Vet ikke: 17 prosent

 

Del.

Om forfatteren

Bjørn Moholdt

Kommentarer er stengt.

The travel news MAGAZINES!

  • Om Oss

    TRAVELNEWS

    Travel News er en uavhengig og kritisk formidler av informasjon og kunnskap for alle deler av reiselivet. Vi konsentrerer oss om næringslivsjournalistikk og følger betalingsstrømmene i bransjen.

    Travel News formidler stoff om reisebyråer, fly, hotell, charter og turoperatører, rederier, leiebil og alt annet som har sin naturlige plass i reisebransjen.

  • TIPS OSS

    captcha

  • Flickr-Bilder