Sveriges sterkeste varemerke

6 000 konsumenter har kåret Astrid Lindgrens Värld til Sveriges sterkeste varemerke, uansett bransjekategori.

0

Hvert år gjennomfører selskapet Evimetrix en undersøkelse blant drøyt 6 000 konsumenter som angir sin kjennskap og sitt inntrykk av mer enn 500 varemerker i rundt 40 ulike bransjekategorier. Resultatet ligger til grunn for Swedish Brand Award, der Sveriges sterkeste varemerke kåres.

– Det er fantastiskt hyggelig å få en pris der konsumentene har sagt sitt. Det er også en gledelig kvittering på at vår strategiske plan for å øke varemerkekjennskapet og arbeidet med vertskapet har vært vellykket., sier Lena Möller, markeds- og salgssjef ved Astrid Lindgrens Värld.

Swedish Brand Award-underøkelsen baseres på den såkalte Nöjd Kund Index (NKI), som i sin tur veies mot graden av varemerkekjennskap for å få frem et mål på varemerkets styrke og posisjon. På den måten blir det mulig å sammenligne ulike varemerker med hverandre uavhengig av størrelse, og gir et rettferdig resultat som tar hensyn til hvor godt likt og velkjent varemerket er.

I kategorien Fornøyelsesattraksjoner var Astrid Lindgrens Värld nominert sammen med Kolmården og Liseberg. I totalkategorien kjempet de mot IKEA og Systembolaget: Til slutt slo altså Pippi og Emil i Lönneberga knockout på både Ingvar Kamprad og Absolut Vodka.

Share.

About Author

Redaktør, Reis og Travel News, [email protected]

Comments are closed.