Scandic utdanner 500 møterådgivere

I 2017 lanserer hotellkjeden et nytt møtekonsept og trener samtidig 500 ansatte i møterådgivning i samarbeid med Hyper Island.

0

Det nye konseptet er utviklet som et svar på en økt etterspørsel blant Scandic sine møtekunder. I arbeidet er mer enn 2000 kunder og møtebookere spurt om hva som er viktig foret vellykket møte. Undersøkelsen viser at kunden vil ha skreddersydde løsninger og tett oppfølging helt fra planleggings- til evalueringsstadiet. I tillegg ønsker de seg inspirasjon og kreative forslag som kan løfte arrangementet. For å svare på disse behovene ruller Scandic ut en nordisk og europeisk møtesatsing. Scandic skal trene så mange som 500 møterådgivere internt i selskapet i samarbeid med det kreative og globale utdanningsselskapet, Hyper Island for å skape bedre og mer effektive møter.

– Sammen med våre kunder gjør vi en storsatsing for å ta posisjonen som den ledende møteaktøren i Norden. Vi tar for oss alt som kreves for å skape de gode møtene, fra rådgiving og struktur til møtematen og møblering av møterommene, sier Thomas Engelhart, kommersiell direktør i Scandic Hotels.

Innovativ samarbeidspartner
Det er Hyper Island som skal lære opp nesten 500 Scandic-ansatte til møterådgivere, to møterådgivere per hotell.

– Hyper Island er en av verdens fremste eksperter på innovative digitale løsninger og læring. De er gode på fremtidsrettede løsninger og vil være en viktig samarbeidspartner når vi skal jobbe med morgendagens møter. Sammen skal vi tilby møterådgiverne en verktøykasse med nye måter å tenke på og gode løsninger til kundene, sier Erika Olsson, Director of Meetings i Scandic Hotels Group.

Kunderforståelse og skreddersøm
Det ny møtekonseptet lanseres i løpet av 2017, men Scandic St. Olavs plass og Scandic Oslo City har allerede vært testhoteller i Norge. Stefi Elisabet Hauge er Meeting & Event Manager ved Scandic St. Olavs plass. Hun er blant de som har vært gjennom første fase i møtesatsingen, et nordisk kursi morgendagens møtetilbud. Hun er tydelig på at skreddersøm blir avgjørende fremover.

– Skreddersøm avhenger av de riktige målene. Vi er nødt til å utfordre kundene våre på deres behov slik at vi kan tilpasse produkt på en best mulig måte. I større grad enn før vil kunden ha en skreddersydd pakke, og dette gjelder alt fra valg av tekniske hjelpemidler til mat og møterom, sier Hauge.

Hauge er overbevist om at god kundedialog er essensielt når hun skal tilby den beste møteløsningen.

– Jeg opplever at dialog er avgjørende for suksess. For at vi skal legge til rette for gode møter er det avgjørende for oss å forstå kundenes behov. Jeg har stor tro på tett kontakt og å stille riktige spørsmål for å sikre at kundens behov ivaretas, sier hun.

Del.

Om forfatteren

Sjefredaktør, REIS [email protected]

Kommentarer er stengt.

The travel news MAGAZINES!

  • Om Oss

    TRAVELNEWS

    Travel News er en uavhengig og kritisk formidler av informasjon og kunnskap for alle deler av reiselivet. Vi konsentrerer oss om næringslivsjournalistikk og følger betalingsstrømmene i bransjen.

    Travel News formidler stoff om reisebyråer, fly, hotell, charter og turoperatører, rederier, leiebil og alt annet som har sin naturlige plass i reisebransjen.

  • TIPS OSS

    captcha

  • Flickr-Bilder