Satser på luksus

Den nå ti år gamle overnattings-tjenesten Airbnb inntar i løpet av våren luksusmarkedet med sitt nye varemerke Beyond by Airbnb.

0

Beyond Airbnb er rettet inn mot premium-markedet, og er et resultat og videreføring av fjorårets oppkjøp av Luxury Retreats. Nylig introduserte man også Airbnb Plus, hvor prisene ligger på rundt 1500 kroner natten, det dobbelte av det som er vanlig.

I den nye tjenesten vil det ligge nærmere ett hundre søkeparametere.

I starten vil den nye tjenesten omfatte 2000 hjem i 13 byer, blant annet Los Angeles, Toronto, Milano og Shanghai. Mot slutten av året håper Airbnb å ha 75 000 premium-hjem i 50 byer i porteføljen.

Med Beyond kunngjør Airbnb den største omleggingen i selskapets ti-årige historie. Beyond by Airbnb skal inkludere boutique-hoteller, luksuseiendommer og pakketurer.

På en pressekonferanse i San Francisco nylig sa Airbnbs CEO, Brian Chesky, at målet er å gjøre Airbnb interessant for forretningsreisende og kunder som bruker mye penger på feriereiser, ikke bare de som ønsker rimeligere alternativer til hoteller.

For å tiltrekke seg de som er på jakt etter kvalitetsreiser og som til nå har avfeid Airbnb introduseres ikke bare én, men to nye luksusvaremerker – Airbnb Plus og Beyond by Airbnb.

Airbnb foretar også den største oppdateringen av appen og nettsiden på mange år, noe som skal gjøre det lettere å finne passende tilbud.

Det gjør også at Airbnb beveger seg inn på forretningsområdet til OTA-er som Expedia og Booking.com, og vil ganske sikkert operere med lavere provisjoner fra hotellene.

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.