Påskerush hos Ving

Sammenlignet med påsken i fjor hadde Ving en økning på ti prosent på søk på sine nettsider. De hadde også en økning på 18 prosent på antall bookinger i påskeuken.

0

– Vi ser at det er spesielt barnefamiliene som har vært aktive denne påsken, sier kommunikasjonsdirektør i Ving, Tonje Løkaas Fossum, i en pressemelding

– Hele 24 prosent av de som har søkt etter reiser hos oss har vært familier med barn,

Og det er tydelig at nordmenn er online uansett om de befinner seg i byen eller på fjellet. Hele 44,5 prosent av de som har vært inne på ving.no i påsken brukte mobil, og 20 prosent booket ferien sin via mobiltelefonen.

– Vi ser at denne trenden øker for hvert år. Kundene våre er blitt mer trygge på å bestille reiser på nett og setter pris på å kunne bestille reiser hvor som helst og når som helst, sier Løkaas Fossum.

Vinnerne blant feriedestinasjonene denne påsken var Hellas, Mallorca og Kroatia. I tillegg solgte reiser til Tyrkia hele 62 prosent bedre enn samme tid i fjor.

– Det kommer sannsynligvis av at reisene til Tyrkia er blitt noe billigere og at det gir flere mulighet til å unne seg en ferietur, sier Vings kommunikasjonsdirektør.

Del.

Om forfatteren

Bjørn Moholdt

Sjefredaktør, Travel News bjorn@travelnews.no

Kommentarer er stengt.

The travel news MAGAZINES!

  • Om Oss

    TRAVELNEWS

    Travel News er en uavhengig og kritisk formidler av informasjon og kunnskap for alle deler av reiselivet. Vi konsentrerer oss om næringslivsjournalistikk og følger betalingsstrømmene i bransjen.

    Travel News formidler stoff om reisebyråer, fly, hotell, charter og turoperatører, rederier, leiebil og alt annet som har sin naturlige plass i reisebransjen.

  • TIPS OSS

    captcha

  • Flickr-Bilder