Norwegian økte med 14 prosent

Totalt reiste over 3,1 millioner passasjer med Norwegian i september, som er en økning på 14 prosent fra samme periode i fjor. Veksten er størst på interkontinentale ruter.

0

De totalt 3 165 031 passasjerene som reiste med Norwegian i septembe er, 386 225 (14 prosent) flere enn i samme måned i fjor. Den totale trafikkveksten (RPK) økte med 29 prosent og kapasitetsveksten (ASK) med 28 prosent. Fyllingsgraden i september økte med 0,3 prosentpoeng til 90 prosent.

– Vi er godt fornøyd med at stadig flere passasjerer velger Norwegian når de skal ut og reise, ikke minst i jobbsammenheng, sier konsernsjef Bjørn Kjos i en pressemelding, og fortsetter:

– Vi opplever stabilt god etterspørsel i Skandinavia, men veksten er størst på selskapets interkontinentale ruter. Global ekspansjon er viktig for å styrke konkurranseevnen i et marked med sterk konkurranse, men også for å bidra til økt verdiskaping der vi flyr.

Norwegian gjennomførte 99,6 prosent av de planlagte flygningene i september og punktligheten var på 77,9 prosent.

Norwegians flåtefornyelse fortsatte i september med leveranse av en Boeing 787-9 Dreamliner og en Boeing 737-800. Med en gjennomsnittsalder på 3,6 år er Norwegians flyflåte blant de mest moderne og miljøvennlige i verden.

Selskapets nye ruter fra London til Singapore, Denver og Seattle startet denne måneden. Det samme gjorde samarbeidet mellom Norwegian og det britiske flyselskapet easyJet. Samarbeidet innebærer at Norwegians langdistanseruter til og fra London Gatwick er tilgjengelig for salg hos Europas nest største lavprisselskap.

Del.

Om forfatteren

Bjørn Moholdt

Sjefredaktør, Travel News bjorn@travelnews.no

Kommentarer er stengt.

  • Om Oss

    TRAVELNEWS

    Travel News er en uavhengig og kritisk formidler av informasjon og kunnskap for alle deler av reiselivet. Vi konsentrerer oss om næringslivsjournalistikk og følger betalingsstrømmene i bransjen.

    Travel News formidler stoff om reisebyråer, fly, hotell, charter og turoperatører, rederier, leiebil og alt annet som har sin naturlige plass i reisebransjen.

  • TIPS OSS

    captcha

  • Flickr-Bilder