Mot nytt rekordår for Fjord Line

I tredje kvartal kan selskapet blant annet vise til volumvekst, omsetningsvekst og økt overskudd.

0

– Vi er fortsatt i rute til å nå våre ambisiøse mål for året. Spesielt gledelig er det at vi etter en sommersesong med høyt belegg også oppnår passasjervekst i tredje kvartal, sier konsernsjef Rickard Ternblom i Fjord Line.

Sterk vekst i godstrafikken
Fra januar til og med september har passasjerantallet økt med seks prosent sammenlignet med tilsvarende periode i 2016. Godstrafikken er også i sterk vekst, med en økning på fem prosent for biler (335.385) og 20 prosent for trailere (50.685).

Omsetningsveksten er også markant, både for tredje kvartal (16%) og året så langt (21%).

– Alle nøkkeltall forteller at selskapet som helhet fortsetter å utvikle seg i riktig retning. Men vi er på ingen måte ferdige. Kombinert med en stringent kostnadskontroll, er målet å fortsette veksten i mange år framover, sier Ternblom.

Vokser fra Danmark til Langesund
Hirtshals–Langesund og Sandefjord–Strømstad er rutene med sterkest vekst så langt i 2017. Fra Hirtshals vokser både det danske og tyske markedet, som i større grad enn tidligere omfavner helårsturismen i Norge.

– Vi opplever et stadig sterkere fotfeste i det danske og tyske markedet. Tradisjonelt har turismen fra kontinentet komprimert seg til sommeren, men nå er markedene blitt mer oppmerksomme på blant annet ski- og vandringsopplevelser i Norge. Det er definitivt spennende nytt for oss, forteller Ternblom.

Del.

Om forfatteren

Tom Andersson

Redaktør, Travel News, tom@reis.no

Kommentarer er stengt.

  • Om Oss

    TRAVELNEWS

    Travel News er en uavhengig og kritisk formidler av informasjon og kunnskap for alle deler av reiselivet. Vi konsentrerer oss om næringslivsjournalistikk og følger betalingsstrømmene i bransjen.

    Travel News formidler stoff om reisebyråer, fly, hotell, charter og turoperatører, rederier, leiebil og alt annet som har sin naturlige plass i reisebransjen.

  • TIPS OSS

    captcha

  • Flickr-Bilder