Lanserer nytt hotellvaremerke

Med sitt nye konsept GO for det voksende økonomi-segmentet håper hotellkjeden Scandic å etablere et sterkt nærvær i de største byene i Norden.

0

Det skal i første omgang lanseres fem hoteller under Scandic GO-paraplyen. Fire av disse åpnes i Oslo og Stockholm i fjerde kvartal 2020, i tillegg til ett i København i andre kvartal 2021. Konseptet er enkelt: Med Scandic GO skal gjestene få en god natts søvn og god beliggenhet til en bra pris.

Fullservice-restauranter, treningsrom og møtefasiliteter er ikke en del av konseptet.

GO-konseptet er rettet mot de som ønsker å oppleve aktivitetstilbudet og det lokale mat- og drikke-utvalget utenfor hotellet. Gjestene som velger å bli værende på hotellet får begrenset, men nøye utvalgt tilbud av mat og drikke.

– De siste årene har det skjedd en endring i hvordan reisende disponerer tiden sin på og utenfor hotellet under storbybesøk. Det er derfor betimelig at vi satser bredere og etablerer Scandic i et segment hvor vi ser et stort potensial, sier konsernsjef Jens Mathiesen i Scandic Hotels.

Økonomi-segmentet har vokst de siste årene og ventes å vokse ytterligere. Scandics mål ifølge en pressemelding er å bli markedsledende i dette segmentet i Norden, i all hovedsak gjennom nybygg og overtakelser av hoteller. 

Scandic GO minner om kjedens «ungdoms»-konsept HTL, som var et svar på Airbnbs voksende innflytelse. Det ble lagt ned i 2016, men er nå tydeligvis hentet opp av skuffen igjen.

Du kan lese mer om det her!

…og her!

Scandic har en gjennomsnittlig tilvekst på 1500 rom i året. Med Scandic GO forventer en at tilveksten øker til 2500-3000 rom i året.

Det nye varemerket åpner opp for hotell med kompakte rom og færre fellesarealer sammenliknet med fullservice-hotellene.

Detalj fra resepsjons- og serverings-området for Scandic GO.

– Scandic GO er en perfekt tilvekst til det ledende Scandic-tilbudet vårt. Vi tar med oss mye lærdom fra tidligere prosjekter inn i lanseringen, og jeg er overbevist om at dette vil styrke vekstpotensialet, sier Mathiesen.

– Vi er svært glade for å lansere Scandic GO i Norge. Dette er en mulighet for Scandic til å etablere oss i et nytt segment, og det vil komplementere den eksisterende porteføljen av fullservice-hoteller, sier Asle Prestegard, fungerende administrerende direktør i Scandic Norge.

Lekent, ungt, urbant design, kompakte og funksjonelle rom og en hotellopplevelse styrt av gjestens egen digitale enhet er noe gjestene skal forbinde med Scandic GO. 

Inn- og utsjekking og tilgang til hotellrommet håndteres via Scandics mobilapplikasjon. Romunderholdning er tilpasset hvordan vi i dag oppsøker og bruker informasjon, nyheter og underholdning. Muligheten for «casting» fra gjestens digitale enheter til rommets tv har derfor blitt prioritert fremfor et bredt utvalg tv-kanaler.

I første fase vil fem hoteller renoveres og lanseres under Scandic GO-paraplyen:
1. Scandic No. 53, Stockholm
2. Scandic Upplandsgatan, Stockholm
3. Scandic Karl Johan, Oslo
4. Scandic Grensen, Oslo
5. Scandic Webers, København

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.