Det var gjentatte forsinkelser som til slutt fikk det til å koke over for Preston Penn. Han sendte en skarp klage til en Twitter-konto han trodde tilhørte United Airlines.
Han la imidlertid ikke merke til den lille skrivefeilen i @unitedairlanes, akkurat som en hel hær av andre frustrerte passasjerer. Den riktige kontoen er @united, men det har slett ikke stoppet strømmen av henvendelser.
Den falske kontoen ble opprettet i mai 2012 og brukt til parodiske kommentarer av typen ”vår varmrett i dag er kylling cacciatore uten edderkopper”. Lenge var den ubrukt, inntil i forrige uke. Da begynte klagerne å få svar, men ikke de svarene de var ute etter.
Da en klager for eksempel ga beskjed om at kona hadde måttet vente i over tolv timer på et fly fikk han tilbakemelding om at ”etter seks timer er hun teknisk sett vår eiendom”.
– Gud har gitt meg en herlig, vakker trakt der sinte mennesker strømmer igjennom i verst tenkelig humør, sier mannen bak den falske kontoen Mitchell Thompson, som nå er merket med ”parodi”.
Det vil neppe stoppe klagestrømmen – på noen av kontoene.