Amadeus investerer i CrowdVision

Formålet er for å hjelpe flyplasser med å håndtere økte passasjervolumer.

0

Antallet flyreisende ventes å øke kraftig i de kommende årene. International Air Transport Association (IATA) anslår at 7,2 milliarder personer kommer til å reise med fly i 2035. Det er nesten en dobling fra 3,8 milliarder reisende i 2016.

Med dette som bakgrunn har Amadeus Ventures valgt å investere i selskapet CrowdVision, som bruker programvare for datasyn og kunstig intelligens for å hjelpe flyplasser med å håndtere økte passasjervolumer.

CrowdVisions løsning gjør det mulig for flyplasser å overvåke strømmen av passasjerer i sanntid, og på den måten minimere køer og håndtere ressurser mer effektivt. Ved å optimere allokeringen av personale, skranker, e-gater og sikkerhetskontroller kan flyplasser benytte den nåværende infrastrukturens fulle potensial og dermed utsette utbygging. Kortere køer gjør dessuten at passasjerer kan bruke mer tid og penger i flyplassens butikkområder.

– Sammen med CrowdVision kan vi hjelpe flyplasser på en bedre måte å forutse og håndtere strømmen av reisende. Alle tjener på en flyplass som fungerer effektivt – flyplassens butikkområder blir mer verdifulle, flere fly går i tide, og de reisende får en bedre reiseopplevelse, sier Suzanna Chiu, Head of Venturers i Amadeus.

Amadeus Ventures investerer i start-ups som opererer i grenselandet mellom reiser og IT. Tidligere investeringer inkluderer bedrifter som Situm, Avuxi, Betterez, Bluesmart, BookingPal, Flyr og Yapta.

Share.

About Author

Tom Andersson

Redaktør, Reis og Travel News, [email protected]

Comments are closed.