Air France og KLM satser ytterligere i Norden

Fra 26.mai kan bergensere se frem mot en daglig rute til Paris med Air France, og fra 14.mai kan svenskene se frem til en daglig rute mellom Växjö og Amsterdam.

0

– Vi fortsetter å styrke vår posisjon i Norden gjennom økt flykapasitet, nye destinasjoner og bra samarbeidspartnere. Vi satser stor på det nordiske markedet for å gi flere «nordboere» muligheten til å ta del vi vårt verdensomspennende rutenettverk, sier Paul Terstegge som er Nord Europeisk sjef i Air France KLM.

5.mars i år inngikk KLM et samarbeid med flyselskapet Widerøe – en såkalt code share-avtale for destinasjoner i Norge, som innebærer at passasjerer kan fly med begge flyselskapene på samme booking. KLM kan dermed gi kundene nye muligheter og fleksibilitet til å velge et større antall destinasjoner på sine reiser, inkludert innenriksruter til mindre destinasjoner.

Samarbeidet dekker følgende rutetilbud:

  • Bergen (BGO) – Tromsø (TOS), Bodø (BOO), Kristiansund (KSU), Molde (MOL), Ålesund (AES) og Florø (FRO)
  • Trondheim (TRD) – Tromsø (TOS), Kristiansund (KSU) og Harstad/Narvik (EVE).
  • Oslo (OSL) – Florø(FRO), Ørsta/Volda (HOV), Leknes (LKN), Svolvær (SVJ), Stokmarknes (SKN), Mo i Rana (MQN)


Stadig voksende nettverk
I Sverige og Finland har KLM et samarbeid med Next Jet og deres stadig voksende nettverk. I ett år nå har flyselskapene hatt en code share-avtale som omfatter syv svenske byer, samt Björneborg i Finland.

I det danske markedet økes antall avganger med KLM fra København til Amsterdam med 48 i uken. Det betyr at KLM kan tilby sine kunder syv daglige avganger seks dager i uken, og en dag i uken med seks avganger

Del.

Om forfatteren

Tom Andersson

Redaktør, Reis og Travel News, tom@reis.no

Kommentarer er stengt.

  • Om Oss

    TRAVELNEWS

    Travel News er en uavhengig og kritisk formidler av informasjon og kunnskap for alle deler av reiselivet. Vi konsentrerer oss om næringslivsjournalistikk og følger betalingsstrømmene i bransjen.

    Travel News formidler stoff om reisebyråer, fly, hotell, charter og turoperatører, rederier, leiebil og alt annet som har sin naturlige plass i reisebransjen.

  • TIPS OSS

    captcha

  • Flickr-Bilder